social media
May 14, 2021 0 Comments

Als bedrijf kan je er al een langere tijd niet meer omheen om social media in te zetten. Social media wordt namelijk door bijna iedereen gebruikt en je ziet het overal. Er zijn nu ook veel bedrijven die zich hierin gespecialiseerd hebben en bedrijven hierbij hebben, zoals de social studio. Echter snap ik als je eerst zelf een poging wil wagen. Omdat er zoveel mogelijk is op de social media geef ik je 3 tips om je zo op weg te helpen!

1 Interactie is het sleutelwoord

Met interactie betrek je je fans/volgers bij je bedrijf en dat is natuurlijk wat je graag wilt. Wat je ook in je post plaatst; geef mensen altijd de mogelijkheid om daarop te reageren. Er zijn veel manieren om interactie te genereren. Dat kan al op een eenvoudige manier door het stellen van een vraag. Doe je dit niet in je post, dan ontneem je je fans/volgers als het ware de mogelijkheid om te reageren.

2 Wissel de vorm van je content af

Posts bestaan vaak grotendeels uit tekst en een afbeelding. Echter zijn er veel meer mogelijkheden voor je posts. Benut de verschillende vormen om jouw content voor iedereen zo aantrekkelijk mogelijk te maken. De één kijkt bij voorkeur video’s, de ander leest liever en weer iemand anders wil bijvoorbeeld graag luisteren naar jouw verhaal in een podcast.

3 Alles draait om timing

Wanneer kun je het beste een post of bijdrage plaatsen? Eigenlijk is het antwoord op deze vraag voor iedereen weer anders. Belangrijk is in ieder geval dat je de posts niet zomaar online zet, maar dat je dat gericht op bepaalde momenten doet waarover nagedacht is. Het is een kwestie van zelf onderzoeken wanneer jouw doelgroep online is. Verplaats je ook hier weer in jouw fans en volgers. Hoe ziet hun dagritme er ongeveer uit?

Mocht je nu toch nog moeite hebben met het beheren van je eigen social media dan kan social media Leeuwarden je daar eventueel bij helpen.

Leave a Reply

Your email address will not be published.